-
Egy poros garázs mélyén pihent ez a Moto Guzzi V50 es.500 köbcentis olasz szolgálati motor.
-
A Guzzi kiváló alap egy teljesen más,sportos megjelenésű motor építéséhez.
-
A végeredmény:GUZZILLA egy igazi retro Cafe Racer
-
A teljes szétbontás után az összes alkatrész alapos tisztításon esett át.A szerkezeti elemekről (váz,tank,kerekek)homokfújással lett a régi festékréteg eltávolítva.
-
Homokfújás után,az új ülés vázával.
-
Az alkatrészek fényezése után lépésről lépésre elkezdődött a motor összeépítése.
-
Helyére került a motor.Kezd alakulni!
-
Egyedi tervezésű akkumulátortartó doboz,sárvédő,vázmerevítő.Ezek papírlemezből lettek modellezve,majd vízsugaras vágással alumíniumból kivágva.
-
Az újonnan elkészült alumínium alkatrészek fényesre lettek polírozva.A villám jel indításkor pirosan világít.
-
Ezüst váz,gyöngyház-metállkék tank,arany kerekek,négy kipufogó,rövid kormány,V kettes motor.Igazi retro stílus: Moto Guzzi v 50
-
A saját tervezésű logót airbrush technikával Mike Tamás festette a tankra.
-
Az elkészült Moto Guzzi az európai motorépítő bajnokság EMAT 2015 ös budapesti kiállításán.
-
A Moto Guzzi nem csak egy kiállítási tárgy! Sőt,inkább jobban érzi magát a versenypályákon! Fantasztikus tempóra képes ha elég bátran húzzuk a gázt!
-
A kincseket rejtő rozsdakupac.A bemutatásra kerülő kismotor a kép bal felső sarkában lapul a romok alatt.
-
ViVi Sprint (Viberti-Victoria) olasz váz,német motor 50 köbcentis kétütemű,gyártási év:1963
-
Kész állapot.Az eredeti kék-ezüst színkonbináció jól mutat. Könnyed és kecses
-
A szétbontott alkatrészek szemcsezsórás,és krómózást követően.
-
Háromsebességes,kormányváltós.A lámpaüveg eltört eredetivel pótolni kellet.
-
A tank mindkét oldaláról hiányzott a felirat. Jobban megfigyelve azonban felsejlett az eredeti minta,amit a matrica ragacsos oldala belemart a festékbe.
-
A ragacsos mintát átrajzolva előbukkant az eredeti tankfelirat.
-
A motor 48 köbcentis kétütemű, 1.5 lóerős. Igazi erőmű.
-
Sajtolt lemezváz,mutatós alkatrészek,szép formai arányok.Made in Italy
-
A kép előterében szereplő,ecsettel zöldrefestett romos jármű igazi csemege...
-
....egy MV Agusta 150 GT 1963 ból
-
Minden alkatrész fínom vonalvezetésű igazi olasz formaterv. A 150 köbcentis négyütemű motor 10 lóerős.Váltója négy sebességes és a jobboldalon található.
-
Sufniból a restaurálást követően a kiállító térben díszdobozban elhelyezve.Hosszú utat tett meg idáig ez a gyönyörű Mv Aguszta.
-
Moto Racer Retro plakát.
-
Oldtimer Expo Tulln Ausztria,Veteránjármű kiállítás Vasúttörténeti park Budapest.
-
Capriolo 75 Sport De Lux 1959 Trento Olaszország.
-
Motorja 75 köbcentis négyütemű forgótárcsás vezérlésű,igazi technikai csemege.Kis motorja ellenére pörgős fürge járású.
-
A De Lux gyári extaként rendelhető arany fényezést jelentette. Méretre gyártott fadobozban a tullni oldtimer expón,mint kiállítási tárgy....
-
....és százzal a százéves betonon. Vellodrom Millenáris.Foto:Adrian Zoltán
-
Egy igazi Olasz klasszikus:Vespa 150, 1963 ból
-
Nemzetközi korrozió találkozó.Magyar rozsda eszi az olasz fémet.
-
A rozsdától és régi festéktől szemcseszórással megszabadított karosszéria,kilakatolás után.
-
Fényezéshez előkészítve.Gyári és utángyártott alkatrészek figyelnek a csomagban.
-
És a végeredmény.
-
Az egyéni megjelenés érdekében a gyári ezüst színhez piros kerekeket,pepitacsíkot,és rajtszámot terveztem.
-
Nagy az öröm! Hibátlanul ment a pályán a frissen elkészült tüzes kis vespa.
-
Vespa 150,1959 ből.Teljesen hiánytalan állapotban viszonylag kis rozsdával.Kitünő restaurálási alap.
-
Egy egér otthona volt egykor.A nagytakarítás után csillivilli minden.
-
Nélkülözhetetlen szinbólumok.
-
Szigorúan gyári állapot.
-
Darazsak sütkéreznek a napon.Veszpa érzés a kulcson.
-
Nemzetközi restaurátor konferencia.A Nemzeti Múzeumban megtartott eseményre kiállíthattam bemutatásra a vespát. A háromnapos eseményre negyvenöt perces előadással készültem,veterán motorok restaurálása témakörben.
-
A legendás Duna oldalkocsi.Nevét a váci Dunai Hajó és Gépgyárról kapta,mivel itt készült alumínium lemezekből kézzel kalapálva.Az egyik legszebb magyar ipari forma.
-
Az Ok 3 as típusjelű oldalkocsit általában Pannonia motorkerékpárok mellé csatolták.A Pannonia és az oldalkocsi felújításakor egységes öszkép elérése volt a cél.
-
Túrbómotor forma,sárga plexi,csillogó fények,vidámparki hangulat!
-
Motobi 125 Super Sport 1969.Egy vérbeli olasz sportmotor egyenesen imolából.
-
Ez a motorkonstrukció több nemzetközi motorversenyt megnyert az 1960 as években 125,175,és 250 köbcentis kategóriában. A tankon még láthatók ezek a gyönyörű matricák.
-
A jellegzetes tojásformájú motor nagyon pörgős, rövid löketű négyütemű konstrukció.
-
A jó műszaki állapotnak köszönhetően egy általános átvizsgálás és alapos karbantartás után,felkészítve a veterán versenyek futamaira.
-
Fut a Motobi.
-
Az aranykor vége.Pedálos moszkvics roncstelep.Egy elhagyott telken bukkantam rá a mesés kincsre!
-
Pedálos moszkvics gyermekkorunk legnagyobb álma.Csöndben lapultak a tüskés szömörcebokor fogságában
-
Több tucat pedálos autó és két zsák alkatrész hevert szanaszét a bokrok alatt.
-
Kicsi kocsi restaurálás előtt.
-
kicsi kocsi 2.
-
kicsi kocsi szemből
-
kicsi kocsi szemből készen.
-
Egyben a kicsi kocsi.
-
Egyéni megrendelésre is készítek motor fényezést.
-
Itt egy honda cbx 1000 motor eredeti fényezésének az elkészítése volt a cél.
-
Egy igazi műszaki különlegesség:Lamborghini DL 30C lánctalpas traktor 1955. A teljes restaurálása egy évet vett igénybe.
-
Meglehetősen ütött-kopott állapotban került elő, mivel a funkciójának megfelelően használták. A teljes restaurálást követően kiállításra kerül.
-
A traktor az utolsó csavarig szét lett szedve és minden egyes alkatrésze fel lett újítva.
-
A vastag olaj és zsír eltávolítása után folytatódik a szerkezeti elemek és a motor szétbontása.
-
Kezd elfogyni a sok alkatrész.
-
Ennyi maradt a traktorból.A régi olajos festéket kizárólag égetéssel lehetett eltávolítani.
-
A tengernyi sok alkatrész kezd egyre nagyobb területet elfoglalni.
-
Rozsdás lánckerekek,rugók,tengelyek minden mennyiségben.
-
Minden egyes alkatrész homokfújással tisztítva majd rozsdagátló alapozóval kezelve.
-
A lealapozott és színre fújt kerekek.
-
A karosszéria elemek szintén homokfújással lettek megtisztítva a régi festékrétegektől.
-
Glettelés,csiszolás,élőkészületek a sárvédő fényezéséhez.
-
Lambo sárga,az eredeti szín nagyon ütős!
-
Nagyon látványos az elkészült üzemanyagtartály. Lamborghini made in italy.
-
Szépek ezek az alumínium típustáblák!
-
A könnyebb mozgatás miatt készíteni kellett egy talapzatot amire rá lett csavarozva a traki.Így indítás nélkül mozdítható lessz a kiállítás helyszínén.
-
Elkezdődik a nagy legózás!
-
A sok frissen felújított alkatrészből kezd kialakulni a szerkezet.
-
Helyére kerülnek a lánckerekek,és a lánctalpak.
-
Élvezet a munka,a sok friss alkatrész könnyen megtalálja a helyét.
-
Mindjárt elkészül a kis traki!
-
Elkészült a kis Lambo!Az egy évi munka meghozta a gyümölcsét!
-
LAMBORGHINI DL 30C 1955
-
Elindul útjára a kis Lambo!
-
A legendás Moto Guzzi le mans 850.III. Kicsit ütött kopott külső a teljes restaurálást követően eredeti gyári állapotban készült el.
-
Elkezdődik a Guzzi szétbontása.Hatalmas keszekuszaság,kábelek tekeregnek mindenütt.
-
Elfogyott a Guzzi.A blokk bakon áll.
-
Szemtől szemben a hatalmas v-kettes blokkal! Nehéz egyéniség akár egy kovácsüllő
-
A váz összes alkatrésze.
-
Homokfújással megtisztított alkatrészek felsorakoztak az új fényezéshez.A tank piros fekete, a váz alkatrészei feketék,a kerekek arany színűek lesznek.
-
Az alumínium kerekek küllői helyenként láthatóan össze voltak verődve.
-
A sérült részek alumíniummal lettek felhegesztve,majd vissza reszelve az eredeti méretnek megfelelően.
-
Az elkészült fényezés. Nyoma sincs a régi sérüléseknek.
-
Csendben szárad a váz.
-
A lakkozott fekete felület csillog villog.
-
Tizenegy különféle forma,előkészítve a fényezéshez. Nem spóroltak az idomokkal!
-
A tank eredetire füjt színe három réteg lakkot kapott.
-
Kezd kialakulni egy új motor!
-
Egyre jobban izmosodik a nagy Guzzi.
-
A restaurálás során az összes alkatrész és csavar megfordult a kezemben!
-
Az elkészült Moto Guzzi le mans 850.
-
Moto Guzzi le mans 850 made in Italy.
-
A Lamborghini traktor után egy másik legendás jármú egy T Ford restaurálása következik.
-
A kis T ford sokáig porosodott egy szekrény tetején. Bal hátsó kereke hiányzott,első kereke kiesett.
-
Új hátsókerék és kerékgumi készült az eredeti alapján.
-
Az elveszett keréktengelyek helyett újak készültek.
-
Az alapos külső és belső tisztítás meghozta az eredményét.
-
Ez a kis lemez T Ford egy nagypapa rég elveszettnek hitt játéka amit unokája megtalált és felújítva a nagypapa születésnapi ajándéka lett.
-
Az Országház százéves könyvkötő-és nyomdagépeinek restaurálása egy összetett és szép feladat volt.
-
igazi időutazás ezeknek a szerkezeteknek a felújítása.Készítőik előtt két szempont volt fontos: elnyűhetetlenek és esztétikusak legyenek.
-
Egy raktár mélyén porosodott ez a papírbordázó szerkezet mely a restaurálást követően a miniszterelnöki iroda használatába került.
-
Szétszedve megtisztítva,lecsiszolva,újrafestve.
-
Munkára fel! Ismét készülhetnek az Országházi meghívók.
-
Krause kézi vágó.Egy nehéz súlyú egyéniség.
-
Darabokra szedve a sok alkatrész,minden tisztítva csiszolva,zsírozva,olajozva.Kezdődhet az összeszerelés.
-
Egy igazi ritkaság ez a Krause vágó.Milliméteres pontossággal vág ma is.A restaurálást követően a többi géppel együtt az Országház könyvtárának folyosóján lettek kiállítva.
-
Fiat Campagnola Diesel 1961
-
Fellelt állapotban. Az Olasz hadsereg részére készült igazi katonai terepjáró.
-
-
Négyhengeres 2000 köbcentis diesel motor,négykerék hajtás,terepváltóval.24 voltos elektromos rendszer.
-
-
Eredeti ponyva,üléskárpitok,az összes izzón rajta van a Fiat felirat!
-
Eléggé lehasznált állapotban került elő egy tanyasi garázsból.
-
Szerencsére a műszerek és az összes kapcsoló hiánytalanul megvoltak,mind működőképes állapotban.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veterán motorkerékpárok felújításával is foglalkozom, a kisebb javításoktól a teljes restaurálásig.
A legkülönfélébb állapotban kerülnek elő a kétkerekűek. Többségük igen rossz állapotban rozsdaette alkatrészekkel és működésképtelen motorral várja a felújítást. A munkafázisok a jármű álapotától függően különfélék lehetnek: a motor hibás mechanikai alkatrészeinek javítása,cseréje, a törött rozsdás váz szerkezeti javítása hegesztése,a régi kopott nem eredeti festék rétegek eltávolítása szemcseszórással, fényezés elkészítése az eredei színminta alapján, a kifakult rozsdás króm alkatrészek újrakrómozása, a sérült futómű és a kerekek helyreállítása,a régi elektromos kábelek cseréje,stb. A teljes restaurálásnál a cél az hogy egy tökéletesen használható és műszakilag kifogástalan állapotú jármű készüljön el olyan eszétikai és kivitelezési minőségben, hogy akár egy múzeumban is kiállítható "műtárgy" legyen. A képeken látható motorkerékpárok több alkalommal megfordultak hazai és külföldi veterán jármű szakkiálításokon,nemzetközi restaurátorkonferencián,műveszeti galériák kiállításain. Más eseményeken viszont lehetőség nyílik működés közben is kipróbálni a régi technikát. Erre az egyik legideálisabb helyszín a Budapesten található százéves kerékpár versenypálya, a Vellodrom Millenáris.
