Telefon: +36 20 321 1913 | Email: info@gulyas-speedart.hu

Magyar
English
  • Egy poros garázs mélyén pihent ez a Moto Guzzi V50 es.500 köbcentis olasz szolgálati motor.

  • A Guzzi kiváló alap egy teljesen más,sportos megjelenésű motor építéséhez.

  • A végeredmény:GUZZILLA egy igazi retro Cafe Racer

  • A teljes szétbontás után az összes alkatrész alapos tisztításon esett át.A szerkezeti elemekről (váz,tank,kerekek)homokfújással lett a régi festékréteg eltávolítva.

  • Homokfújás után,az új ülés vázával.

  • Az alkatrészek fényezése után lépésről lépésre elkezdődött a motor összeépítése.

  • Helyére került a motor.Kezd alakulni!

  • Egyedi tervezésű akkumulátortartó doboz,sárvédő,vázmerevítő.Ezek papírlemezből lettek modellezve,majd vízsugaras vágással alumíniumból kivágva.

  • Az újonnan elkészült alumínium alkatrészek fényesre lettek polírozva.A villám jel indításkor pirosan világít.

  • Ezüst váz,gyöngyház-metállkék tank,arany kerekek,négy kipufogó,rövid kormány,V kettes motor.Igazi retro stílus: Moto Guzzi v 50

  • A saját tervezésű logót airbrush technikával Mike Tamás festette a tankra.

  • Az elkészült Moto Guzzi az európai motorépítő bajnokság EMAT 2015 ös budapesti kiállításán.

  • A Moto Guzzi nem csak egy kiállítási tárgy! Sőt,inkább jobban érzi magát a versenypályákon! Fantasztikus tempóra képes ha elég bátran húzzuk a gázt!

  • A kincseket rejtő rozsdakupac.A bemutatásra kerülő kismotor a kép bal felső sarkában lapul a romok alatt.

  • ViVi Sprint (Viberti-Victoria) olasz váz,német motor 50 köbcentis kétütemű,gyártási év:1963

  • Kész állapot.Az eredeti kék-ezüst színkonbináció jól mutat. Könnyed és kecses

  • A szétbontott alkatrészek szemcsezsórás,és krómózást követően.

  • Háromsebességes,kormányváltós.A lámpaüveg eltört eredetivel pótolni kellet.

  • A tank mindkét oldaláról hiányzott a felirat. Jobban megfigyelve azonban felsejlett az eredeti minta,amit a matrica ragacsos oldala belemart a festékbe.

  • A ragacsos mintát átrajzolva előbukkant az eredeti tankfelirat.

  • A motor 48 köbcentis kétütemű, 1.5 lóerős. Igazi erőmű.

  • Sajtolt lemezváz,mutatós alkatrészek,szép formai arányok.Made in Italy

  • A kép előterében szereplő,ecsettel zöldrefestett romos jármű igazi csemege...

  • ....egy MV Agusta 150 GT 1963 ból

  • Minden alkatrész fínom vonalvezetésű igazi olasz formaterv. A 150 köbcentis négyütemű motor 10 lóerős.Váltója négy sebességes és a jobboldalon található.

  • Sufniból a restaurálást követően a kiállító térben díszdobozban elhelyezve.Hosszú utat tett meg idáig ez a gyönyörű Mv Aguszta.

  • Moto Racer Retro plakát.

  • Oldtimer Expo Tulln Ausztria,Veteránjármű kiállítás Vasúttörténeti park Budapest.

  • Capriolo 75 Sport De Lux 1959 Trento Olaszország.

  • Motorja 75 köbcentis négyütemű forgótárcsás vezérlésű,igazi technikai csemege.Kis motorja ellenére pörgős fürge járású.

  • A De Lux gyári extaként rendelhető arany fényezést jelentette. Méretre gyártott fadobozban a tullni oldtimer expón,mint kiállítási tárgy....

  • ....és százzal a százéves betonon. Vellodrom Millenáris.Foto:Adrian Zoltán

  • Egy igazi Olasz klasszikus:Vespa 150, 1963 ból

  • Nemzetközi korrozió találkozó.Magyar rozsda eszi az olasz fémet.

  • A rozsdától és régi festéktől szemcseszórással megszabadított karosszéria,kilakatolás után.

  • Fényezéshez előkészítve.Gyári és utángyártott alkatrészek figyelnek a csomagban.

  • És a végeredmény.

  • Az egyéni megjelenés érdekében a gyári ezüst színhez piros kerekeket,pepitacsíkot,és rajtszámot terveztem.

  • Nagy az öröm! Hibátlanul ment a pályán a frissen elkészült tüzes kis vespa.

  • Vespa 150,1959 ből.Teljesen hiánytalan állapotban viszonylag kis rozsdával.Kitünő restaurálási alap.

  • Egy egér otthona volt egykor.A nagytakarítás után csillivilli minden.

  • Nélkülözhetetlen szinbólumok.

  • Szigorúan gyári állapot.

  • Darazsak sütkéreznek a napon.Veszpa érzés a kulcson.

  • Nemzetközi restaurátor konferencia.A Nemzeti Múzeumban megtartott eseményre kiállíthattam bemutatásra a vespát. A háromnapos eseményre negyvenöt perces előadással készültem,veterán motorok restaurálása témakörben.

  • A legendás Duna oldalkocsi.Nevét a váci Dunai Hajó és Gépgyárról kapta,mivel itt készült alumínium lemezekből kézzel kalapálva.Az egyik legszebb magyar ipari forma.

  • Az Ok 3 as típusjelű oldalkocsit általában Pannonia motorkerékpárok mellé csatolták.A Pannonia és az oldalkocsi felújításakor egységes öszkép elérése volt a cél.

  • Túrbómotor forma,sárga plexi,csillogó fények,vidámparki hangulat!

  • Motobi 125 Super Sport 1969.Egy vérbeli olasz sportmotor egyenesen imolából.

  • Ez a motorkonstrukció több nemzetközi motorversenyt megnyert az 1960 as években 125,175,és 250 köbcentis kategóriában. A tankon még láthatók ezek a gyönyörű matricák.

  • A jellegzetes tojásformájú motor nagyon pörgős, rövid löketű négyütemű konstrukció.

  • A jó műszaki állapotnak köszönhetően egy általános átvizsgálás és alapos karbantartás után,felkészítve a veterán versenyek futamaira.

  • Fut a Motobi.

  • Az aranykor vége.Pedálos moszkvics roncstelep.Egy elhagyott telken bukkantam rá a mesés kincsre!

  • Pedálos moszkvics gyermekkorunk legnagyobb álma.Csöndben lapultak a tüskés szömörcebokor fogságában

  • Több tucat pedálos autó és két zsák alkatrész hevert szanaszét a bokrok alatt.

  • Kicsi kocsi restaurálás előtt.

  • kicsi kocsi 2.

  • kicsi kocsi szemből

  • kicsi kocsi szemből készen.

  • Egyben a kicsi kocsi.

  • Egyéni megrendelésre is készítek motor fényezést.

  • Itt egy honda cbx 1000 motor eredeti fényezésének az elkészítése volt a cél.

  • Egy igazi műszaki különlegesség:Lamborghini DL 30C lánctalpas traktor 1955. A teljes restaurálása egy évet vett igénybe.

  • Meglehetősen ütött-kopott állapotban került elő, mivel a funkciójának megfelelően használták. A teljes restaurálást követően kiállításra kerül.

  • A traktor az utolsó csavarig szét lett szedve és minden egyes alkatrésze fel lett újítva.

  • A vastag olaj és zsír eltávolítása után folytatódik a szerkezeti elemek és a motor szétbontása.

  • Kezd elfogyni a sok alkatrész.

  • Ennyi maradt a traktorból.A régi olajos festéket kizárólag égetéssel lehetett eltávolítani.

  • A tengernyi sok alkatrész kezd egyre nagyobb területet elfoglalni.

  • Rozsdás lánckerekek,rugók,tengelyek minden mennyiségben.

  • Minden egyes alkatrész homokfújással tisztítva majd rozsdagátló alapozóval kezelve.

  • A lealapozott és színre fújt kerekek.

  • A karosszéria elemek szintén homokfújással lettek megtisztítva a régi festékrétegektől.

  • Glettelés,csiszolás,élőkészületek a sárvédő fényezéséhez.

  • Lambo sárga,az eredeti szín nagyon ütős!

  • Nagyon látványos az elkészült üzemanyagtartály. Lamborghini made in italy.

  • Szépek ezek az alumínium típustáblák!

  • A könnyebb mozgatás miatt készíteni kellett egy talapzatot amire rá lett csavarozva a traki.Így indítás nélkül mozdítható lessz a kiállítás helyszínén.

  • Elkezdődik a nagy legózás!

  • A sok frissen felújított alkatrészből kezd kialakulni a szerkezet.

  • Helyére kerülnek a lánckerekek,és a lánctalpak.

  • Élvezet a munka,a sok friss alkatrész könnyen megtalálja a helyét.

  • Mindjárt elkészül a kis traki!

  • Elkészült a kis Lambo!Az egy évi munka meghozta a gyümölcsét!

  • LAMBORGHINI DL 30C 1955

  • Elindul útjára a kis Lambo!

  • A legendás Moto Guzzi le mans 850.III. Kicsit ütött kopott külső a teljes restaurálást követően eredeti gyári állapotban készült el.

  • Elkezdődik a Guzzi szétbontása.Hatalmas keszekuszaság,kábelek tekeregnek mindenütt.

  • Elfogyott a Guzzi.A blokk bakon áll.

  • Szemtől szemben a hatalmas v-kettes blokkal! Nehéz egyéniség akár egy kovácsüllő

  • A váz összes alkatrésze.

  • Homokfújással megtisztított alkatrészek felsorakoztak az új fényezéshez.A tank piros fekete, a váz alkatrészei feketék,a kerekek arany színűek lesznek.

  • Az alumínium kerekek küllői helyenként láthatóan össze voltak verődve.

  • A sérült részek alumíniummal lettek felhegesztve,majd vissza reszelve az eredeti méretnek megfelelően.

  • Az elkészült fényezés. Nyoma sincs a régi sérüléseknek.

  • Csendben szárad a váz.

  • A lakkozott fekete felület csillog villog.

  • Tizenegy különféle forma,előkészítve a fényezéshez. Nem spóroltak az idomokkal!

  • A tank eredetire füjt színe három réteg lakkot kapott.

  • Kezd kialakulni egy új motor!

  • Egyre jobban izmosodik a nagy Guzzi.

  • A restaurálás során az összes alkatrész és csavar megfordult a kezemben!

  • Az elkészült Moto Guzzi le mans 850.

  • Moto Guzzi le mans 850 made in Italy.

  • A Lamborghini traktor után egy másik legendás jármú egy T Ford restaurálása következik.

  • A kis T ford sokáig porosodott egy szekrény tetején. Bal hátsó kereke hiányzott,első kereke kiesett.

  • Új hátsókerék és kerékgumi készült az eredeti alapján.

  • Az elveszett keréktengelyek helyett újak készültek.

  • Az alapos külső és belső tisztítás meghozta az eredményét.

  • Ez a kis lemez T Ford egy nagypapa rég elveszettnek hitt játéka amit unokája megtalált és felújítva a nagypapa születésnapi ajándéka lett.

  • Az Országház százéves könyvkötő-és nyomdagépeinek restaurálása egy összetett és szép feladat volt.

  • igazi időutazás ezeknek a szerkezeteknek a felújítása.Készítőik előtt két szempont volt fontos: elnyűhetetlenek és esztétikusak legyenek.

  • Egy raktár mélyén porosodott ez a papírbordázó szerkezet mely a restaurálást követően a miniszterelnöki iroda használatába került.

  • Szétszedve megtisztítva,lecsiszolva,újrafestve.

  • Munkára fel! Ismét készülhetnek az Országházi meghívók.

  • Krause kézi vágó.Egy nehéz súlyú egyéniség.

  • Darabokra szedve a sok alkatrész,minden tisztítva csiszolva,zsírozva,olajozva.Kezdődhet az összeszerelés.

  • Egy igazi ritkaság ez a Krause vágó.Milliméteres pontossággal vág ma is.A restaurálást követően a többi géppel együtt az Országház könyvtárának folyosóján lettek kiállítva.

  • Fiat Campagnola Diesel 1961

  • Fellelt állapotban. Az Olasz hadsereg részére készült igazi katonai terepjáró.

  • Négyhengeres 2000 köbcentis diesel motor,négykerék hajtás,terepváltóval.24 voltos elektromos rendszer.

  • Eredeti ponyva,üléskárpitok,az összes izzón rajta van a Fiat felirat!

  • Eléggé lehasznált állapotban került elő egy tanyasi garázsból.

  • Szerencsére a műszerek és az összes kapcsoló hiánytalanul megvoltak,mind működőképes állapotban.

MOTOR

Veterán motorkerékpárok felújításával is foglalkozom, a kisebb javításoktól a teljes restaurálásig.

A legkülönfélébb állapotban kerülnek elő a kétkerekűek. Többségük igen rossz állapotban rozsdaette alkatrészekkel és működésképtelen motorral várja a felújítást. A munkafázisok a jármű álapotától függően különfélék lehetnek: a motor hibás mechanikai alkatrészeinek javítása,cseréje, a törött rozsdás váz szerkezeti javítása hegesztése,a régi kopott nem eredeti festék rétegek eltávolítása szemcseszórással, fényezés elkészítése az eredei színminta alapján, a kifakult rozsdás króm alkatrészek újrakrómozása, a sérült futómű és a kerekek helyreállítása,a régi elektromos kábelek cseréje,stb. A teljes restaurálásnál a cél az hogy egy tökéletesen használható és műszakilag kifogástalan állapotú jármű készüljön el olyan eszétikai és kivitelezési minőségben, hogy akár egy múzeumban is kiállítható "műtárgy" legyen. A képeken látható motorkerékpárok több alkalommal megfordultak hazai és külföldi veterán jármű szakkiálításokon,nemzetközi restaurátorkonferencián,műveszeti galériák kiállításain. Más eseményeken viszont lehetőség nyílik működés közben is kipróbálni a régi technikát. Erre az egyik legideálisabb helyszín a Budapesten található százéves kerékpár versenypálya, a Vellodrom Millenáris.